dinsdag 23 december 2014

Quinoa met kip, champignons, spinazie en geitenkaas. Extreem goed!



Mijn avondeten vandaag was echt extreem goed. Ik had al heel de dag zin in quinoa en in de koelkast lag nog bladspinazie. Dus een combi van deze twee was mijn uitgangspunt! Quinoa is al een tijdje bekend, maar ik had het eigenlijk nog nooit echt in huis gehaald. Tòt een paar weken geleden! Wat een goed spul is dat zeg! Super makkelijk, lekker en ook nog eens heel gezond.





Goed, ik ging even aan de Google en kwam bij Jamie van Ommering haar blog terecht (www.kokenmetjamie.nl). Hier stond precies het gerecht op waar ik vandaag zin in had. Ik heb 'm hier en daar ietsje aangepast, maar quinoa met kip, kastanjechampignons, spinazie en geitenkaas was het resultaat. Oef, heerlijk!

Ingrediënten (2 personen):

- 150 g Quinoa
- 200 g Kastanjechampignons
- 1 ui
- 1 teentje knoflook
- 1/2 Rood pepertje
- 50 ml Droge witte wijn
- 350 ml Groentenbouillon
- 1 of 2 Kipfilet(s)
- 200 g Bladspinazie (of raapstelen, snijbiet, of zomerpostelein)
- Geitenkaas
- Bladpeterselie


Bereiding:

Was de quinoa even, het schijnt zo te zijn dat het wat bitterder van smaak is zonder het te wassen. Snijd de champignons, ui, rode peper, knoflook en kip. Bak de ui, knoflook en rode peper in wat olijfolie en voeg na een paar minuutjes de champignons toe. Vervolgens mag de quinoa erbij. Bak deze even mee. Schenk dan de wijn er bij en laat het verdampen. Voeg vervolgens de groentenbouillon er bij en laat het gaar worden. Roer af en toe door. Ondertussen bak je in een andere pan de kipblokjes goed gaar met wat zout en peper. Wanneer het vocht in de quinoa pan verdampt is (na zo'n 15 minuten), voeg je de bladspinazie en kip toe. Even goed roeren en voila! Serveer het in een diep bord met wat geitenkaas en peterselie, finito!


Smakelijk eten! Ben benieuwd wat je er van vindt! 

x Kim Elisa



3 opmerkingen:

  1. Hi Kim!
    Wat leuk dat je een van mijn recepten gemaakt hebt! En ook een leuke variatie er op. Zie ik nou dat we ergens een link hebben (Hapert?); ik ben daar opgegroeid!
    Veel succes met je blog!
    Groetjes, Jamie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jamie, wat toevallig! Ik kom uit Middelbeers, dus dat is praktisch om de hoek. Zo zie je maar, klein wereldje! Je hebt erg leuke recepten, heb er al wat meer gezien die ik ga testen. Thanks! Jij ook veel succes. Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Ben benieuwd :)